laeringsmotene

7 år | Formingsfasen

Lære å like spillet - lek
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Spørre spillerne i plenum hva de har lært
  • Treneren viser
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner gjennom å møte andre barn og forholde seg til voksne
  • Søke intenst å lykkes

6 år | Formingsfasen

Lære å like spillet - lek
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Spørre spillerne i plenum hva de har lært
  • Treneren viser
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner gjennom å møte andre barn og forholde seg til voksne
  • Søke intenst å lykkes

8 år | Formingsfasen

Lære å like spillet - lek
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Spørre spillerne i plenum hva de har lært
  • Individuell coaching
  • Treneren viser
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner gjennom å møte andre barn og forholde seg til voksne
  • Søke intenst å lykkes

9 år | Formingsfasen

Lære å mestre spillet - mestre og utvikle
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Trekke fram spillere som tør å prøve på ting i kampen
  • Spørre spillerne i plenum hva de har lært
  • Individuell coaching
  • Treneren viser
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Oppfordres til å se verdens beste på Youtube
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats og tør å utfordre seg selv
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner gjennom å møte andre barn og forholde seg til nye voksne på fellestrening
  • Søke intenst å lykkes
  • Mestre nye situasjoner og nye miljøer gjennom felles trening
  • Selvregulering gjennom å reflektere over egne ferdigheter og innsats

10 år | Formingsfasen

Lære å mestre spillet - mestre og utvikle
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Trekke fram spillere som tør å prøve på ting i kampen
  • Spørre spillerne i plenum hva de har lært
  • Individuell coaching og i gruppe
  • Treneren viser
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Oppfordres til å se verdens beste på Youtube
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats og tør å utfordre seg selv
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner gjennom å møte andre barn og forholde seg til nye voksne på fellestrening
  • Søke intenst å lykkes
  • Mestre nye situasjoner og nye miljøer gjennom felles trening
  • Selvregulering gjennom å reflektere over egne ferdigheter og innsats

11 år | Formingsfasen

Lære å mestre spillet - mestre og utvikle
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Trekke fram spillere som tør å prøve på ting i kampen
  • Individuell, løpende og gruppe-coaching
  • Treneren viser
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Oppfordres til å se verdens beste på Youtube
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats og tør å utfordre seg selv
  • Gi spillere i grupper på 2v2, 3v3 i oppgave å gi positive tilbakemeldinger etter økta/kampen
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner
  • Søke intenst å lykkes
  • Mestre nye situasjoner og nye miljøer
  • Selvregulering
  • Persepsjon
  • Mestre medgang og motgang

12 år | Formingsfasen

Lære å mestre spillet - mestre og utvikle
  • Rose innsats i plenum
  • Gi minst en positiv tilbakemelding til alle spillerne
  • Trekke fram spillere som tør å prøve på ting i kampen
  • Fremheve prestasjoner og adferd i gruppe
  • Individuell, løpende og gruppe-coaching
  • La ulike spillere vise en ferdighet (finte, vending etc)
  • Oppfordres til å se verdens beste på Youtube
  • Ballgutter på a-kamp
  • Lære av hverandre gjennom at treneren roser enkelte for innsats og tør å utfordre seg selv
  • Spillerne evaluerer sekvenser i økta i grupper under og etter trening
  • Gi spillere i grupper på 2v2, 3v3 i oppgave å gi positive tilbakemeldinger etter økta/kampen
  • Lidenskapelig omfavne leken
  • Håndtere relasjoner
  • Søke intenst å lykkes
  • Mestre nye situasjoner og nye miljøer
  • Selvregulering
  • Persepsjon
  • Mestre medgang og motgang